A napközibe járó gyerekek olyan alsó tagozatos, felső tagozatos és speciális tagozaton tanuló diákok, akiknek a délutáni otthoni felügyelete nem megoldott, továbbá azok, akik fejlesztése szakszerű pedagógiai irányítás mellett biztosítja az alapképességek elsajátítását és a szabadidő helyes eltöltését.
Ezt a munkát az idei tanévben is összevont csoportokban tudtuk megoldani.
A napközis közösség akár csak az iskola, környezetével szoros kapcsolatban áll, így próbáltuk a tanév során figyelembe venni valamennyi külső és belső tényezőt.
A felső tagozatos tanulók számára is biztosítjuk a napközit és a tanulószobát igény szerint, összevont csoportban.
Szinte minden hónapra csoportszintű kulturális programokat szervezünk az aktualitás jegyében (ősz, karácsony, tél, tavasz, anyák napja).
Egész évben folyamatosan kapcsolatot tartunk a szülőkkel. A napközis üzenő füzet segítségével a kapcsolattartás napi szinten működik.
A napközis üzenő füzet lecke-, értékelő-, és üzenő füzet is egyben.
Nézzük meg egy napközis tanuló napirendjét:
Reggel megérkezik az iskolába, s kezdetét veszi a délelőtti tanítás. Órái után (ez lehet: négy, öt, vagy hat óra) abba a terembe megy, ahol a napközis pedagógus várja őt (őket), s vagy a szabad levegőre, vagy az ebédlőbe mennek le együtt. Az ebédlőbe érkezés beosztás szerint történik. Az udvari játék, s levegőzés után kettő órakor minden csoport a tanulásnak, házi feladat megírásának szentel egy, esetleg másfél órát. A tanulást követi az uzsonna, majd a közös játék, kézműves foglalkozás, mondóka- és verstanulás.
A napközit, illetve a tanulószobai foglalkozásokat olyan módon kell megszervezni, hogy a szülők igényei szerint eleget tudjon tenni az iskolai felkészítéssel és a gyermek napközibeli ellátásával összefüggő feladatoknak. (énekkar, angol szakkör, sakk szakkör, fejlesztés, irodalom szakkör, tenisz, labdarúgás, tánc, LÜK szakkör)
A napközi otthon alapvető feladata, hogy szervezett formában biztosítsa az eredményes, nyugodt tanuláshoz illetve a szabadidő hasznos, változatos eltöltéséhez szükséges feltételeket; tevékenységével járuljon hozzá a tanulók autonóm személyiségének kibontakozásához.
Biztosítson olyan körülményeket, melyek által a gyermekek megtapasztalhatják a közösséghez tartozás élményét. (kókuszgolyókészítő-verseny, pályázatok, mozidélutánok, sportvetélkedők, közös játékok).
Napközis munkaközösség-vezető: Nagyné Seres Anikó